Матэматычны інтэнсіў

Інфармацыйны прадукт “Анлайн­-інтэнсіў “Матэматычны трэнажор” для падрыхтоўкі навучэнцаў да ЦЭ і ЦТ настаўніцы сярэдняй школы № 9 Мазыра Таццяны Туравец адзначаны дыпломам ІІ ступені.

Анлайн-інтэнсіў прадстаўлены як канал цьютара ў Telegram, што тэхнічна дазваляе ўзаемадзейнічаць з удзель­нікамі інтэнсіву, а тыя карыстальнікі, якія толькі далучыліся да канала, бачаць усю інфармацыю, размешчаную на ім з самага пачатку яго работы.

— Цьютарскае суправаджэнне, арганізаванае з выкарыстаннем трэнажора, дазваляе развіваць у навучэнцаў уменні аналізаваць вялікія аб’ёмы інфармацыі, крытычна і лагічна думаць з апорай на тэкст, у выніку чаго знаходзіць рашэнне той ці іншай задачы самастойна, — расказ­вае Таццяна Туравец. — Пры ўдзеле ў анлайн-інтэнсіве навучэнцы атрымліваюць ад цьютара інфармацыю, прадстаўленую ў выглядзе відэаўрока, канспекта відэаўрока і тэарэтычнага матэрыялу з вучэбнага дапаможніка па пэўнай тэме, а таксама задачы для самастойнага рашэння. Пасля апрацоўкі атрыманай тэкставай, графічнай і відэаінфармацыі навучэнцы выконваюць заданні, самастойна знаходзячы рашэнні задач у прадстаўленых матэрыялах. Праз некаторы час цьютар прадстаўляе адказы і ўказанні па рашэнні прапанаваных задач для самакантролю школьнікамі праведзенай работы.

Цікава, што ў стратэгіі работы цьютара акцэнт робіцца не на тлумачэнні тэарэтычнага матэрыялу, а на стварэнні ўмоў для самастойнай дзейнасці вучняў у працэсе навучання. Дзеці самі выбіраюць крыніцы інфармацыі, час і хуткасць работы з матэрыяламі, паслядоўнасць выканання заданняў. Матэрыялы структураваны па тэмах, а таксама распрацаваны суперінтэнсівы, якія ўключаюць у сябе вялікую колькасць разнастайных заданняў па розных тэмах. Такія ролікі адрозніваюцца вялікай працягласцю, але матэрыял па кожнай тэме выкладаецца сцісла і суправаджаецца канспектам да кожнага роліка. Тэарэтычны матэрыял прадстаўляецца ў выглядзе вытрымкі з вучэбных дапаможнікаў па тэме.

Работа інтэнсіву даступна навучэнцам як з камп’ютара, так і з мабільных прылад, што дазваляе вучыцца ў любым месцы і ў зручны час. Канспекты, якія вядуць навучэнцы ў ходзе праходжання інтэнсіву, складаюцца імі індывідуальна ў залежнас­ці ад паслядоўнасці работы з атрыманай інфармацыяй і інтэнсіўнасцю яе вывучэння. Некаторыя навучэнцы вядуць анлайн-канспекты, што дазваляе захоўваць усё ў электронным выглядзе.

— “Матэматычны трэнажор” дазваляе адысці ад завучвання і паўтарэння атрыманай інфармацыі або зададзенага настаўнікам алгарытму, а замест гэтага прыйсці да асэнсавання навучэнцамі патрэбы ў самастойным набыцці той ці іншай інфармацыі і да разумення таго, як і калі яны могуць прымяніць атрыманыя веды, — адзначае педагог. — Да таго ж сучасныя навучэнцы прывыклі рэгулярна выкарыстоўваць гаджэты ў штодзённым жыцці, таму ўключэнне іх у адукацыйны працэс садзейнічае развіццю пазнавальнай цікавасці вучняў ва ўрочнай і пазаўрочнай дзейнасці.

Суправаджэнне адораных

Яшчэ адзін педагог з сярэдняй школы № 9 Мазыра — настаўніца рускай мовы і літаратуры Наталля Юніцкая — стаў уладальнікам дыплома ІІІ ступені фестывалю. На суд экспертаў яна прадставіла праект па цьютарскім суправаджэнні адораных і таленавітых навучэнцаў пры падрыхтоўцы да творчых конкурсаў і алімпіяды па рускай мове і літаратуры.

Па меркаванні настаўніцы, вырашыць праблему індывідуалізацыі і дыферэнцыяцыі пры падрыхтоўцы да алімпіяды і конкурсаў можа цьютарскае суправаджэнне адораных навучэнцаў, якое заключаецца ў індывідуальнай падтрымцы навучэнцаў і дапамозе ім ва ўдасканаленні моўных і літаратурных навыкаў. Цьютар, працуючы з навучэнцамі, фарміруе ў школьнікаў камунікатыўную, моўную і лінгвакультуралагічную кампетэнцыі з дапамогай рэалізацыі праграмы індывідуальнага суправаджэння. Ён выконвае шэраг функцый: метадычна кіруе засваеннем вучэбнага матэрыялу на павышаным і паглыб­леным узроўні, даступны навучэнцам заўсёды, арганізоўвае адукацыйную дзейнасць школьнікаў, устанаўлівае з навучэнцамі адносіны партнёрства, непасрэдна ўзаемадзейнічае з іх бацькамі.

— Праграма індывідуальнага суправаджэння прадугледжвае некалькі этапаў: дыягнастычна-матывацыйны (цьютар вызначае бягучы ўзровень моўных і літаратурных навыкаў вучня), праекціровачны (складаецца план работы, рабочая праграма цьютарскага суправаджэння), рэалізацыйны (цьютар рэалізуе праграму цьютарскага суправаджэння па развіцці навыкаў пісьма — ад лінгвістычных заданняў да напісання эсэ, твораў-разваг па зыходным тэксце, даследчых работ і водгукаў на літаратурны твор, навыкаў чытання (разумення прачытанага тэксту праз аналіз ключавых момантаў, асэнсаванне і інтэрпрэтацыю інфармацыі), вуснага маўлення, аналізу і інтэрпрэтацыі літаратурных твораў) і аналітычны этап (аналізуюцца цяжкасці, ацэньваецца прагрэс навучэнца, даюцца заданні для самастойнага выканання), — тлумачыць Наталля Юніцкая.

Сярод форм і метадаў правя­дзення заняткаў можна вылучыць індывідуальную і групавую пошукава-­даследчую дзейнасць, якая арыентуе вучняў на самастойны пошук і абагульненне разнастайнага лінгвістычнага матэрыялу, лекцыі, гутаркі, практычныя заняткі, творчыя майстэрні, спаборніцтвы, заняткі-гульні і іншыя формы работы.

Работа ўнутры кожнай тэмы ажыццяўляецца ў наступным рэжыме: лекцыя, гутарка, падчас якой уводзіцца новая інфармацыя; адпрацоўка практычных навыкаў па тэме, якая вывучаецца; выкананне алімпіяднай работы або пэўнага этапу праектнай дзейнасці.

 Педагог прапаноўвае навучэнцам наступныя віды дзейнасці:

  • выкананне заданняў павышанай складанасці, разлічаныя на творчы падыход, кемлівасць, нестандартныя рашэнні;
  •  знаёмства са змястоўнымі, кампазіцыйнымі і лінгвістычнымі асаб­лівасцямі эсэ, водгукаў, аналіз узорных і негатыўных тэкстаў, стварэнне самастойных водгукаў і эсэ на паэтычныя і празаічныя творы;
  • аналітычная работа з фармулёўкамі тэм, паняццямі, спосабамі выбудоўвання канцэпцыі і г.д.;
  • лінгвастылістычная работа, рытарычная дзейнасць у момант абдумвання тэмы непасрэдна на конкурсе;
  • стылістычны і лінгвістычны аналіз тэкстаў.

У выніку навучэнцы пашыраюць, паглыбляюць і замацоўваюць вывучаны ў межах асноўнага курса тэарэтычны матэрыял пра факты мовы і маўлення, пра моўныя і маўленчыя адзінкі, удасканальваюць уменне рашэння нестандартных задач, навыкі вуснага і пісьмовага маналагічнага маўлення.

Прачытаць поўную версію навіны:

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *